30 maart 2006

Meer schouderklopjes

Sinds ik twee maanden geleden met deze blog begon heb ik maar liefst 60 unieke bezoekers gehad, waarvan er vijf regelmatig terugkomen. Dat schiet natuurlijk niet op. Daarom maar eens rondgevraagd naar tips. Dat leverde het volgende op:

  1. Kortere posts schrijven. Meer dan een pagina van het scherm lezen doet niemand.
  2. Betere profilering. Voor wie schrijf je eigenlijk? Wat voor belangstelling wordt hier bevredigd?
  3. Schrijf vaker over waar je blij van wordt en minder vaak over waar je jeuk van krijgt. Je lijkt wel een brompot en een betweter, soms.
Dat lijken me wel zinnige tips. Om te beginnen heb ik een paar categorieën aangemaakt, zodat lezers sneller kunnen vinden wat ze interesseert (tip 2). Dat valt nog niet mee met blogger, en ik weet niet zeker of het altijd feilloos werkt. Het schouderklopje van vandaag (tip 3) is voor Willem de Ridder, de uitvinder van de Spiegologie, en Marinus Knoope, de ontdekker van de creatiespiraal, die mij geleerd hebben dat niets onmogelijk is als je maar in contact blijft met je gevoel. Zo, dat was kort (tip 1).

categorie: algemene zaken, schouderklopje

Geen opmerkingen: